באישון ליל • הכנסת אישרה את הפלת חוק הגיוס של לפיד

    דוד לזר No Comments on באישון ליל • הכנסת אישרה את הפלת חוק הגיוס של לפיד
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות שהרחוב החרדי חלוק בדבר יעילותו של חוק הגיוס המתוקן, אין ספק כי אישורו הלילה בכנסת בקריאה שניה ושלישית – היווה אבן דרך נוספת בניצחון החרדים על 'יש עתיד' ועל מורשתו הקצרה של יאיר לפיד.

    כאמור, הלילה עבר בכנסת חוק הגיוס המתוקן ברוב של 49 ח"כים שתמכו מול כנגד 36 ח"כים שהתנגדו לו.

    מי שנעדר מההצבעה ולא נתן את קולו הם חברי הכנסת יואב קיש ושרן השכל – שניהם מהליכוד ומהקואליציה, אך גם היעדרותם והסתייגויותם מהחוק – לא גרמו כאמור להפלתו.

    "חקיקת תיקון מס' 19 עוררה התנגדות עזה בקרב הציבור החרדי והפעלתו העלתה חשש לפגיעה בתהליך החיובי שניצניו החלו קודם לכן ואשר הצביע על עלייה מתמדת והדרגתית במספר המתגייסים מקרב ציבור זה אשר התחוללה ממילא עוד טרם הפעלת הוראות התיקון האמור", נכתב בדברי ההסבר לחוק המתוקן.

    עוד נכתב בדברי ההסבר, "על פי מדיניות הממשלה שהתגבשה בעניין זה נכון וראוי להמשיך ולקדם את העמידה ביעדי הגיוס בקרב המגזר החרדי, למערך השירות הצבאי והשירות הלאומי- אזרחי, בדרך של שיתוף פעולה, תוך יצירת אמצעים ממשיים להשגת מטרה זו".

    ח"כ צחי הנגבי שמשמש כיו"ר וועדת חוץ וביטחון הוא זה שהציג את הצעת החוק המתוקן ואמר כי "תיקון מספר 19 עורר התנגדות עזה במגזר החרדי ועורר שיח בחברה הכללית. הממשלה חששה שההתנגדות בציבור החרדי תוביל לכך שבפועל לא נעמוד ביעדי הגיוס ולא נממש את תכלית החוק. לכן הממשלה סבורה שאפשר להמשיך ולקדם את העמידה ביעדי הגיוס במסגרת שינוי כללי הדיאלוג ועל יסוד שיתוף פעולה עם הציבור החרדי".

    לדבריו של הנגבי, "יש התנגדות לגיטימית לסעיפי החוק אבל אי אפשר לנהל את הדיון על בסיס האמירה הגורפת שכל מה שנעשה במשך השנים למעשה יורד לטמיון. זו אמירה שאין לה בסיס והיא פשוט לא נכונה", אמר הנגבי.



    0 תגובות